OKE
BIP
-A | A+ kontrast     rss

o nas Aktualności Terminarz Przekazywanie danych kontakt pomoc
informacje
projekty
KDE
panel obserwatora
do pobrania
panel ucznia
deklaracja dostępności
rodo
Cookies

Badania \ KDE

Konferencje Diagnostyki Edukacyjnej (KDE) odbywają się raz w roku, pod przewodnictwem prof. B. Niemierko. Pracownicy OKE w Łodzi regularnie biorą udział w konferencjach, akcentując swój udział wygłaszanymi referatami.
Na IX KDE w 2003 roku, która odbywała się w Łodzi zawiązało się Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej (www.ptde.org).

Do pobrania referaty przedstawione przez pracowników OKE Łódź na ostatnich konferencjach KDE oraz zarys problematyki na nadchodzącą konferencję.


XVI KDE 2010 (Toruń)


K.Jurek
Egzaminatorzy o ocenianiu. Opinie egzaminatorów egzaminu maturalnego w sesji egzaminacyjnej 2010 roku

B.Kupis, K.Traple
Od ogółu do szczegółu – czyli o czym warto pamiętać, konstruując zadania egzaminacyjne z przedmiotów przyrodniczych.

I.Pecyna
Wpływ zmian w zasadach przeprowadzania egzaminów zewnętrznych w 2010 na wyniki egzaminacyjne

S.Sapanowski
Dlaczego nie lubię skali staninowej?

M.Zapieraczyński
Perspektywy oceniania odpowiedzi do zadań otwartych na egzaminach zewnętrznych – sprawdzianie i egzaminie gimnazjalnym.

A.Finkstein, J.Kozieł
Ustna matura z języka polskiego. Wewnętrzny egzamin w systemie egzaminów zewnętrznych?

E.Stożek
Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w gimnazjach


XV KDE 2009 (Kielce)


Problematyka XV KDE

A.Finkstein, K.Jurek, J.Kozieł
Wypowiedzi uczniowskie na egzaminie maturalnym z przedmiotów humanistycznych jako zjawisko społeczne

S.Sapanowski
Oprogramowanie WEKA – przykład analizy wyników z zastosowaniem data mining

S.Sapanowski
Porównywanie wyników egzaminów – propozycja metody

I.Pecyna
Efektywność nauczania w gimnazjach w świetle umiejętności uczniów nabytych w szkole podstawowej

E.Stożek
Z EWD wśród samorządowców



XIV KDE 2008 (Opole)

K. Jurek
Egzamin gimnazjalny (2004) a egzamin maturalny z historii (2007).Czy istnieje związek między wynikami obu egzaminów?

S. Sapanowski
Oszacowanie umiejętności "teta" oraz wyskalowanie osi w metodzie IRT dla potreb obliczania parametrów zadania.

E. Stożek
Refleksyjny praktyk wobec edukacyjnej wartości dodanej.

M. Zapieraczyński
Wiarygodność wyników egzaminu zewnętrznego - sprawdzianu po szkole podstawowej.



XIII KDE 2007 (Łomża)

A.Chruściany
Wyniki egzaminu maturalnego z informatyki maturzystów w latach 2005 i 2006 na tle wyników innych egzaminów zewnętrznych.

K.Jurek
Zadania „rozrywające” na egzaminie maturalnym z historii.

E.Stożek
Prognostyczna funkcja zadania matematycznego?

M.Zapieraczyński, S.Sapanowski, A.Zbidi
Zależność wyników uzyskiwanych przez uczniów z zadań otwartych od liczby punktów uzyskanych za zadania zamknięte.

XII KDE 2006 (Lublin)

K.Feith
Czy egzamin gimnazjalny jest dobrym prognostykiem sukcesu na maturze?

K.Jurek
Nauczyciele historii a Nowa Matura. Czy Nowa Matura wpłynęła na metody prowadzenia zajęć z historii?

E.Stożek
Zadania „rozrywające” w testach

E.Stożek, H.Dąbrowski
Zadania rozrywające w testach na przykładzie zadań maturalnych z matematyki

XI KDE 2005 (Gdańsk)

A.Chruściany
Informatyczna obsługa ośrodka oceniania arkuszy z informatyki

K.Jurek
Analityczna i holistyczna metoda oceny zadania rozszerzonej odpowiedzi na przykładzie egzaminu maturalnego z historii i wiedzy o społeczeństwie

E.Stożek
O czym mówi efekt standardowy?

X KDE 2004 (Kraków)

M.Zapieraczyński
Standardy wymagań egzaminacyjnych w szkole podstawowej i gimnazjum – rozumienie konstrukcji oraz wpływ tego na komunikowanie wyników i sposób ich odbioru

IX KDE 2003 (Łódź)

M.Zapieraczyński
Zapis standardów wymagań egzaminacyjnych dla sprawdzianu w szkole podstawowej – propozycja zmiany

VIII KDE 2002 (Katowice)

W.Walczak
Relacja między ocenianiem wewnątrzszkolnym a zewnętrznym

drukuj
Terminarz | Do pobrania | Egzaminy | Egzaminatorzy | Przekazywanie danych | Badania | EWD

© Copyright by OKE Łódź